Frede Computer Service

Generelle oplysninger

FCS
co Frede Hundewadt
Ved Lunden 11, 8230 Åbyhøj
CVR: DK18577674
Email: echo ZmNzQGh1bmRld2FkdC5kawo= | base64 -d
(Tip for demaskering af email: Udfør kommando i en linux terminal eller brug https://base64decode.toolur.com/)

Service

FCS yder service på din computers styresystem enten det er Windows eller Linux. Al service i forbindelse med installation/reinstallation af programmer og styresystem forudsætter at du er i besiddelse af gyldig(e) licens(er) og installationsmedie(r).

Betaling

Du betaler kontant ved levering af ydelsen. Ingen kredit. Ved bestilling af computer system betales 50% kontant ved ordreafgivelse og resten ved levering.
FCS driver ikke fjernhandel dvs. handel via telefon eller internet.

Garanti

FCS giver ingen garantier, direkte, indirekte eller underforståede.
Hvis en af FCSs leverandører udtrykkeligt giver garanti vil det fremgå af faktura og en udbedring under denne garanti påhviler pågældende leverandør.

Hvordan gør du

Kontakt FCS som vil formidle et af leverandøren udstedt RMA-nummer og adressen hvortil produktet skal sendes.
For at fejlen kan løses bedst muligt påhviler det forbrugeren:

  • at vedlægge en fyldestgørende beskrivelse af fejlen.
  • at ved periodiske fejl, skal det beskrives hvordan fejlen kan gendannes.
  • at sørge for en solid og korrekt emballage så produktet ikke tager yderligere skade. Original emballagen vil være et godt valg.
  • at afholde omkostningen ved fremsendelse af produktet samt tydeligt at angive leverandørens RMA nummer udenpå pakken samt inden i pakken.

Forbehold

FCS eller leverandøren forbeholder sig ret til

  • at ved mangelfuld indpakning at ompakke produktet – faktureres
  • at med mangelfuld eller forkert fejlbeskrivelse at foretage den nødvendige fejlsøgning – faktureres min. 1 time)

Forinden vil forbrugeren vil blive kontaktet og aftale indgået.

Reklamationsret

24 måneders reklamationsret for fejl på eller i systemet eller enheden. Inden for 6 måneder antages det at fejlen var tilstede fra leveringen, efter 6 måneder overgår bevisbyrden til forbrugeren for fejlens opståen.

Kontakt FCS for at få et RMA nummer og en adresse hvortil produktet skal sendes.

Hvordan gør du

For at fejlen kan løses bedst muligt påhviler det forbrugeren:

  • at vedlægge en fyldestgørende beskrivelse af fejlen.
  • at ved periodiske fejl, skal det beskrives hvordan fejlen kan gendannes.
  • at sørge for en solid og korrekt emballage så produktet ikke tager yderligere skade. Original emballagen vil være et godt valg.
  • at afholde omkostningen ved fremsendelse af produktet samt tydeligt at angive leverandørens RMA nummer udenpå pakken samt inden i pakken.

Forbehold

FCS forbeholder sig ret til

  • at ved mangelfuld indpakning at ompakke produktet – faktureres
  • at med mangelfuld eller forkert fejlbeskrivelse at foretage den nødvendige fejlsøgning – faktureres min. 1 time

Forinden vil forbrugeren vil blive kontaktet og aftale indgået.

Reklamationsret ved service på styresystem og software

Når FCS yder service på den installerede software, det væres sig installation, reinstallation, rensning for malware og lignende servicetyper foretages der ingen ændringer uden din udtrykkelige godkendelse. Det være sig installation af programmer, fjernelse af programmer eller endda en reinstallation af dit styresystem.
Så i sidste ende har du ingen reklamationsret da du forventes at have godkendt alle ændringer.

Reklamationsret på systemer og løsdele

Dansk forbruger lovgivning bestemmer at der kan reklameres over en vare indenfor en periode på 24 måneder. FCS honorerer selvfølgelig denne forbrugerret.

Refusion

Der ydes ingen refusion af betalte beløb.

Fortrydelsesret

Ved fjernsalg dvs. telefonsalg og internethandel forskrives 14 dages fortrydelsesret såfremt varen ved levering ikke svarer til det bestilte.

FCS leverer ikke via fjernsalg dvs. telefon eller internethandel. Enhver handel foregår personligt og med kontant afregning som i en fysisk butik. Du har på den måde mulighed for at besigtige varen, sikre dig at indpakningen er tilfredsstillende og indholdet ubeskadiget. Der er ingen fortrydelsesret for denne type handel.

FCS tilbyder dig, at du kan konfigurere dit ønskede system via en webside og derefter sende en mail med den ønskede konfiguration. Denne mail anses for at være et tilbud fra dig til FCS, at du vil købe det konfigurerede system til den udregnede pris.

Har du købt en ydelse som f.eks. installation af Linux er dette en ydelse du har bestilt og godkendt og derfor – ingen fortrydelsesret.

Klagemuligheder – oversigt og links:

Har du en klage over en vare, købt hos Fredes Computer Service, kan der sendes en klage til:

Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
Link: http://forbrug.dk

Hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land, kan du angive din klage i EU Kommissionens online klageplatform. Platformen findes her: http://ec.europa.eu/consumers/odr/. Angiver du en klage her, skal du oplyse vores mail adresse som du finder den øverst på siden.